Jak suszyć grzyby czyli krótki poradnik

Pierwszy raz zabrałam się za suszenie grzybów w domu. Zebrałam z mężem cały kosz, dwie godziny zbierania a 2 dni pracy :)


A więc do dzieła: po pierwsze należy grzyby oczyścić, osuszyć i pokroić na cienkie, podłużne kawałki.Następnie ułóż grzyby na papierze do pieczenia obok siebie, pozostawiając małe przerwy pomiędzy. Włóż 3 blachy na raz do pieca i włącz piekarnik na 50° C. Od razu przygotuj sobie coś, co będziesz mógł/ mogła włożyć między drzwiczki piekarnika, ja użyłam kamień do ostrzenia noży. Podczas suszenia grzybów, piekarnik musi być cały czas uchylony, ponieważ grzyby się pocą i zbiera się dużo wilgoci. Pierwszego dnia suszyłam 2 i pół godziny, a następnie zostawiłam je w piekarniku na noc. Ważne, żeby co jakieś 35 minut przekładać blachy na różne półki, żeby te na górze się nie spaliły. Drugiego dnia podsuszyłam jeszcze z 1 i pół godziny, a następnie wszystkie nawlekłam na podwójną nitkę i powiesiłam w przewiewnym miejscu, żeby całkowicie się wysuszyły. Grzyby są dobrze wysuszone wtedy, kiedy naciśniesz na grzyba z jednej strony, a druga strona się podnosi. Ot i cała filozofia. Zapach nieziemski w całym domu, polecam! 











2 komentarze:

  1. A ja suszę grzyby na kaloryferach. Jedyny kłopot to umycie kaloryferów.

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie jeśli podasz swoje imię, zostawiając komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj