Chrupiące gofry według receptury szwedzkiej

Podaję przepis na przepyszne, chrupiące gofry, bez jaj. Banalnie proste w przygotowaniu. Zniknęły z prędkością światła Przepis pochodzi ze szwedzkiej książki kucharskiej " Hemmets Kokbok - Den svenska maten"






                           





Składniki na około 8 sztuk: (1 dl = 100 ml)
3 dl mąki pszennej
2 dl wody
3 dl śmietany 36%
masło do smażenia



Sposób przygotowania:

Wymieszaj mąkę z wodą, śmietanę ubij i dodaj do mąki i wody. Posmaruj masłem gofrownicę przed pierwszym gofrem. Smaż gofry, aż będą rumiane. Usmażone połóż na kratkę, żeby były chrupiące. Podawaj z dżemem lub z bitą śmietaną. 

Smacznego!




6 komentarzy:

  1. Nic dziwnego, że zniknęly jak sa pyszne, uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają pysznie, mam słabość do gofrów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pytanie można je robić w gofrownicy a nie na patelni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja smażę w gorfownicy, tak jak napisałam w przepisie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Może być śmietana 30% ?

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie jeśli podasz swoje imię, zostawiając komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wydrukuj