Tacos prosto z Meksyku - domowe tortille, bez mąki - LCHF

Dziś polecam jedno z popularniejszych dań kuchni meksykańskiej tacos. Tortillę czyli placki wykonałam samodzielnie, bez mąki. Przepis Klary Desser.



      Składniki: (4 porcje)

      Tortille 4 sztuki:
4 jaja
6 łyżek śmietany 30%
1 łyżka łupin babki jajowatej /fiberhusk ( szwedz.)

 Farsz: 
1 cebula 
2 ząbki czosnku
 masło do smażenia
600 g mięsa mielonego
 2 łyżki przyprawy tacos
woda
sól, pieprz
     Sos Guacamole:
2 awokado 
 1 limonka 
1 - 2 ząbki czosnku

Dodatki: 
1 sałata lodowa
1 dl=100 g crème fraiche
pomidory
Sposób przygotowania:

Domowe tortille. Ubij jajka, dodaj śmietanę i łupiny babki jajowej. Odstaw na 10 minut. Usmaż 4 tortille na maśle na średnim ogniu. Pozwól im się ochłodzić. 

Przygotowanie farszu. Pokrój cebulę, wyciśnij czosnek. Smaż na maśle cebulę i czosnek z mięsem. Jak mięso będzie już prawie gotowe dodaj przyprawę taco i odrobinę wody. Dodaj sól i pieprz.

Sos Guacamole. W miseczce ugnieć awokado i zalej sokiem z limonki, wyciśniętym czosnkiem, dodaj sól i pieprz.

Podawaj tortille z mięsem, sosem Guacamole, sałatą lodową, śmietaną i pomidorami.

                                                              Qué aproveche! 



4 komentarze:

  1. wygląda smakowicie :) cieszę się, że znalazłam Twojego bloga, ponieważ bardzo interesuje mnie dieta LCHF - niestety na polskich stronach trudno znaleźć więcej informacji na temat tej diety, najczęściej można coś na ten temat znaleźć na szwedzkich stronach, a tu niestety dla mnie jest bariera językowa nie do przeskoczenia. Powiedz mi, czy sama stosujesz się w 100% do zaleceń LCHF? czy rzeczywiście są efekty w postaci utraty wagi? pozdrawiam, Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga czytelniczko, jestem na diecie dopiero parę tygodni i rzeczywiście schudłam ok 2,5kg, więc jestem zadowolona :) Od dwóch tygodni stosuję dietę prawie już na 100%, jedynie w weekendy jem czekoladę 70% kakao, która jest dozwolona w tej diecie, ale nie pół tylko kilka kostek. A ja zjadam trochę więcej :)
    W moim przypadku ta dieta to pewien sposób na życie, nie stosuję jej, żeby tylko schudnąć. Chcę zmienić swoje nawyki żywieniowe oraz wyeliminować cukier z życia, bo za dużo go jadłam każdego dnia.
    Te przepisy tłumaczę sama ze szwedzkich gazet i książek kucharskich. Z czasem pojawi się więcej przepisów na blogu, więc zaglądaj i się częstuj :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Basia!
    Vad kul att se att du också har övergått till lågkolhydratkost! Vad tycker Alek om det? ;-)
    Jag gjorde också mexikansk mat i fredags - samma "tortilla" som du, som jag sedan hade i köttfärsen i och rullade ihop och gratinerade i ugnen som 'enchiladas'. Till det åt vi sallad och en sås gjord på majonnäs, vitlök och grekisk yoghurt. Mums!
    Kram
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  4. Han följar inte dieten, men äter det jag äter. Han tycker om de flesta rätterna. Kram

    OdpowiedzUsuń

Miło będzie jeśli podasz swoje imię, zostawiając komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wydrukuj